Jízdy v pražské autoškole mohou umožnit nácvik mnoha dopravních situací


Výcvik v autoškole lze absolvovat na mnoha místech. Pokud například bydlíte v malém okresním městě, které dobře znáte a jezdíte tudy po silnicích na kole, bude tu pro vás poměrně snadná orientace ve městě i při řízení vozidla. Řidičský průkaz tu pak tedy získáte snáze než tam, kde to neznáte, a kde jsou dopravní situace složitější. To je sice výhoda pro tuto chvíli, ale pokud se budete chtít později vypravit třeba do Prahy, může vás tamní prostředí zaskočit a možná to skončí i dopravní nehodou. V autoškole v Praze je zkrátka více možností, jak nacvičit různé dopravní situace, máte tu k dispozici rozsáhlý terén s mnoha typy jízdních pruhů, křižovatek, tunelů a dalších dopravních prvků.

Praha Holešovice

Křižovatky – v Praze lze objevit křižovatky řízené světly, dopravními značkami nebo jen předností zprava, máte možnost se tu naučit orientovat v takto složitém prostředí i v poměrně hustém provozu, který na některých místech v Praze panuje. Jsou tu také mimoúrovňové křižovatky, záleží ovšem na tom, jakými místy vás protáhne instruktor v autoškole.

Václavské náměstí v Praze

Tramvajové pásy – třeba v takovém Žatci žádné tramvaje nejezdí, i když se tu výstavba těchto kolejových vozidel plánovala na přelomu devatenáctého a dvacátého století. V Praze je ovšem tramvajová doprava běžnou součástí každodenního života a jsou zde v provozu i noční linky. Jízda autem v těchto místech vyžaduje znát dopravní předpisy a vy si tu můžete vyzkoušet v praxi, jaké to je pohybovat se v okolí tramvajových vozidel.

Hustota provozu – v současné době je automobilový provoz natolik hustý, že mnohonásobně překračuje úroveň provozu doby před půl stoletím. V roce 2020 se na našich silnicích již pohybovalo více než šest milionů vozidel a zajímavé je srovnání s rokem 1920, kdy se na našich silnicích objevilo pouze necelých tři a půl tisíce aut. Před druhou světovou válkou tu jezdilo více než dvě stě tisíc aut a v roce 1961 už milion, tři sta tisíc vozidel, což je ovšem pouhá šestina současného provozu. Hustý provoz ale také znamená více nároků na soustředění a to se v Praze projeví ve značné míře.