Čím dřív, tím líp


Je jenom na rozhodnutí ředitelů jednotlivých Mateřských škol, jestli do předškolní výuky dětí zařadí digitální technologie. A pokud nechtějí zavírat oči, že děti doma počítače i tablety používají, se rozhodnou s tímto faktem pracovat a naprosto jednoduchou formou digitální schopnosti u dětí rozvíjet tím správným směrem. Především faktem, že počítače neslouží jenom ke hraní her. Ale prostřednictvím digitální sítě mohou komunikovat a rozvíjet tvořivost i fantazii. A to tou nejlepší formou – spolupráci. Navíc tím předškoláci získají i základy kompetencí, které jsou pro život v 21. století nezbytné.

Čím dřív, tím líp

Některé z Mateřských škol se zapojily do aktivity eTwinning, která nabízí mezinárodní kontakt ve společných projektech. Přinášejících nejen dětem, ale i učitelům, naprosto nové zkušenosti. Díky digitálním technologiím, se spoustou poznatků o světě, tak mohou navazovat přátelství z kamarády z evropských zemí. A komunikovat s nimi v cizích jazycích. Čímž je nenásilnou formou je započat i tento druh vzdělávání. Velkým přínosem je, že i učitelé mají možnost poznat systém výuky v jiných státech. A zdokonalovat tak i vlastní způsob učení. Taktéž možnost rozšířit metody výuky o nové poznatky jsou vítány všemi. 

Kouzelná hůlka

Velkou výhodou pro učitele, kteří jsou zapojeni do aktivity eTwinning, je možnost se dovzdělávat na e-learningových kurzech, vebinářích či se účastnit mezinárodních seminářů a konferencí. V současné době je do tohoto projektu zapojeno 800 tisíc učitelů, z toho 10 tisíc českých. Třída budoucnosti tak působí dojmem, který v dětech vzbuzuje nadšení. Vybavena mobilním nábytkem, 3D tiskárnou či robotickou rukou. Ve které v barevně odlišených zónách děti buď  pracují na společném úkolu. Nebo individuálně bádají. A po odpočinku zhodnocují své výsledky. Velký důraz  je kladen kreativitu dětí. I učitelé musí občas experimentovat a chybovat. Jenom tak se oba tvořivé světy, jak ten dětský, tak dospělý, mohou potkat.